29 Septembrie 2010
Cezar Petrecu
Intunecare, vol 2
“Intunecare este un titlu ce a ajuns sa contina in sine mai multe sensuri, cel antropologic destinal fiind, desigur, cel mai profund. Dar acest inteles va fi – pentru multi cititori – corelat mereu si cu semnificatii sociale si psihologice. De ce? Pentru simplul motiv ca baza sociala si cea psihologica din orice razboi, rascoala sau revolutie aduc la suprafata multe fete ale intunecarii. Acestea sunt stocate in memoria colectiva, iar unele au constituit obiect de analiza romanesca. Fiecare cititor apeleaza, vrand-nevrand, la aceste intelesuri ale intunecarilor venite din cele doua mari surse: istoria si literatura. Oricum, Intunecare a lui Cezar Petrescu ramane un reper literar major, unul datator de seama atat pentru istoria literaturii romane, cat si pentru evolutia luminarilor si intunecarilor colective, periodice, ale poporului nostru.” (Vasile Morar)
“Radu Comsa a fost cel mai greu rol pe care l-am jucat”
Jurnalul National: Care e prima amintire care va vine in minte legat de filmarile de la "Intunecare" intamplate acum mai mult de 20 de ani?
Ion Caramitru: Venirea lui Alexandru Tatos la Teatrul Bulandra sa urmareasca repetitiile cu spectacolul "Hamlet" ca sa-si gaseasca interpret pentru rolul principal... Dupa o discutie pe care am avut-o dupa o repetitie ¬- nu luase inca hotararea de a ma distribui pe mine ¬- m-a intrebat cateva lucruri si mi-a zis: Cred ca te-ai potrivi, dar trebuie sa vad pe cine mai distribui... Apoi m-a chemat la niste probe de machiaj, trebuia facuta arsura aceea pe fata care n-a fost simpla deloc. Pana la urma a hotarat distribuirea mea si a trebuit sa plec la studiourile de la Moscova, pentru ca noi nu aveam capacitatea de a produce acel machiaj de exceptie, arsura pe jumatate de fata pe care trebuia s-o pui zilnic la filmari timp de doua luni, sa nu-ti distruga fata sau sa nu ti-o imbolnaveasca si sa pastreze si veridicitatea. A fost foarte complicat... Am stat cateva zile la Moscova, la machiaj, cu machieuza filmului, am gasit solutia si pana la urma a mers...
Ion Caramitru: Venirea lui Alexandru Tatos la Teatrul Bulandra sa urmareasca repetitiile cu spectacolul "Hamlet" ca sa-si gaseasca interpret pentru rolul principal... Dupa o discutie pe care am avut-o dupa o repetitie ¬- nu luase inca hotararea de a ma distribui pe mine ¬- m-a intrebat cateva lucruri si mi-a zis: Cred ca te-ai potrivi, dar trebuie sa vad pe cine mai distribui... Apoi m-a chemat la niste probe de machiaj, trebuia facuta arsura aceea pe fata care n-a fost simpla deloc. Pana la urma a hotarat distribuirea mea si a trebuit sa plec la studiourile de la Moscova, pentru ca noi nu aveam capacitatea de a produce acel machiaj de exceptie, arsura pe jumatate de fata pe care trebuia s-o pui zilnic la filmari timp de doua luni, sa nu-ti distruga fata sau sa nu ti-o imbolnaveasca si sa pastreze si veridicitatea. A fost foarte complicat... Am stat cateva zile la Moscova, la machiaj, cu machieuza filmului, am gasit solutia si pana la urma a mers...
Citeste tot articolul:
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu